ماده 1 - سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری یا سایر اشخاص، نهادها و سازمانهای مشابه که سهامی را بابت طلب خود از دولت دریافت میکنند میتوانند با رعایت مقررات بورس آن را به شرکتهای تحت مالکیت و کنترل خود که حداقل 95 درصد از سهام آنها را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار دارند، خارج از جلسه رسمی معاملات انتقال دهند.
ماده 2 - در خصوص معاملاتی که قبلاً انجام شده است، سازمانها یا نهادهای مذکور حداکثر 30 روز پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه میتوانند نسبت به انتقال فوقالذکر و با قیمت پایانی روزانه سهم در تاریخ انتقال، اقدام نمایند.
ماده 3 - در خصوص معاملاتی که پس از تاریخ این مصوبه انجام شود، انجام معامله انتقالی فوقالذکر حداکثر 30 روز پس از انجام معامله انتقالی از دولت و با قیمت انتقال اولیه، امکانپذیر میباشد.
ماده 4 - این معاملات در نماد معاملاتی اصلی سهم با پرداخت کلیه هزینهها و کارمزدهای معاملاتی مانند معاملات عادی انجام میشود.
ماده 5- این ضوابط در 5 ماده در مورخ 1387/5/1 به تصویب شورایعالی بورس رسید.