هیات وزیران در جلسه مورخ 1388/5/18به استناد اختیارات موضوع ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن، تصویب نمود:
در راستای بند(3) اصل (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت های ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، ساعت کار کارکنان و بانک ها در ماه مبارک رمضان به شرح زیر تعیین میشود:
1- در کلیه استان ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبحها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعد از ظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.
2- در تهران ساعت شروع فعالیت اداری نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده (14) تعیین میشود. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.
3- ساعات کار ادارات و بانک ها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.
4- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ساعت فعالیت بانک ها را به گونهای تنظیم نماید که آغاز آن حداقل سی دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمان ها باشد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.
5 - برنامهریزی ایاب و ذهاب کارکنان به طوری تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.
6- کسری کار ناشی از اجرای این تصویبنامه در ماه مبارک رمضان با رعایت سقف مقرر در قانون (44ساعت در هفته) از طریق توزیع ساعات کار در ماه های آتی جبران گردد.
محمود احمدی نژاد - رئیس جمهور