هیات وزیران در جلسه مورخ 1383/12/26 بنا به پیشنهاد شماره 75207 مورخ 1383/12/22 معاونت حقوقی و امور مجلس رئیسجمهور و به استناد تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - تصویب نمود:
حق استفاده ملک موضوع پلاکهای ثبتی 454 و 478 فرعی از 31 اصلی بخش 11 تهران واقع در اقدسیه خیابان نیلوفر پلاک شهرداری 8 و 17 با رعایت قوانین و مقررات مربوط و شرایط زیر به بنیاد زینب کبری(س) که در این تصویبنامه به اختصار "بنیاد" نامیده میشود، واگذار گردد:
الف - با توجه به حکم تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت این واگذاری راجع به حق استفاده است و مجوزی برای مالکیت ایجاد نمینماید.
ب - واگذاری حق استفاده موضوع این تصمیم به مدت سی سال و مشروط به تداوم فعالیت با اهداف و وظایف مقرر در اساسنامه فعلی بنیاد با تایید دستگاه ناظر (موضوع بند "د") میباشد. تمدید حق استفاده یادشده برای دورههای بعد با اولویت برای بنیاد با تایید دستگاه ناظر منوط به تصویب کمیسیون مستندسازی و تعیین بهرهبردار (معاونت حقوقی و امور مجلس رئیسجمهور) خواهد بود.
ج - بنیاد مجاز است نسبت به احداث یا تکمیل بنا در ملک یادشده با رعایت مقررات مربوط (از جمله رعایت کاربری - تراکم) اقدام نماید، ولی با توجه به حکم تبصره (5) ماده (69) قانون مزبور، این امر موجب مالکیت بنیاد نبوده و در قبال مستحدثات مزبور صرفاً حق استفاده در دوره یاد شده و در مهلت تمدید برای آن بنیاد منظور شده یا میشود.
د - نظارت بر تداوم فعالیت طبق اهداف و وظایف مقرر در اساسنامه فعلی بنیاد بر عهده سازمان بهزیستی کشور میباشد و سازمان یادشده موظف است در ابتدای نیمه دوم سال آخر هر برنامه توسعه پنجساله کشور، عدمانحلال و تداوم فعالیت این بنیاد را در چارچوب تغییر اهداف و وظایف یاد شده تایید و مراتب استفاده مطلوب از محل واگذاری را به کمیسیون مذکور گزارش نماید.
ه- - در صورت انحلال یا تغییر اهداف و موضوع فعالیت آن بنیاد (با تایید سازمان ناظر) حق استفاده یادشده ساقط میگردد.
و - حق استفاده با قید شرایط فوق در صفحه توضیحات سند مالکیت برای بنیاد (از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) قابل درج خواهد شد.
محمد رضا عارف - معاون اول رئیس جمهور