هیات وزیران در جلسه مورخ 1 /9 /40 بنا به پیشنهاد شماره 5911 /16- 30 /8 /40 وزارت امورخارجه تصویب نمودند اداره امور مرزی که وجود آن در اساسنامه مورخ 3 /12 /34 آنوزارت پیش بینی شده است تاسیس گردیده و کلیه امور مربوط بمرزهای کشور شاهنشاهی به وسیله آن اداره و با همکاری سایر ادارات وزارت امورخارجه و مقامات مربوطه دولت شاهنشاهی انجام گیرد.
نخست وزیر