دایر نمودن فرمانداری ویژه در شهرستانها

مصوب 1386/05/03 هیات وزیران

هیئت‌وزیران در جلسه مورخ 1386/5/3 بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1(اصلاحی 1386/05/21)- به منظور ارائه خدمات مناسب و نظارت بر انجام فعالیتهای دستگاههای اجرایی در شهرستانهای بزرگ، وزارت کشور مکلف است بدون ایجاد هرگونه بار مالی در شهرستانهایی که واجد تمامی شاخصهای زیر باشند نسبت به دایر نمودن «فرمانداری ویژه» اقدام نماید:
الف- جمعیت شهرستان (250) هزار نفر
ب- جمعیت مرکز شهرستان (125) هزار نفر
ج- فاصله شهرستان از مرکز استان (125) کیلومتر
د- سابقه فرمانداری (50) سال
ه- - مساحت (10) هزار کیلومتر مربع

تبصره (اصلاحی 1386/05/21)- دایر نمودن فرمانداری ویژه در شهرستانهایی که چهار شاخص از پنج شاخص یاد شده در بند (1) را دارا باشند منوط به تصویب هیئت‌وزیران خواهد بود.

2- وزارت کشور مکلف است در شهرستانهای شاهرود، آبادان، خوی، مراغه، سیرجان، مهاباد، زابل، دزفول، تربت حیدریه، ایرا‌نشهر و مهاباد نسبت به دایر نمودن فرمانداری ویژه اقدام نماید.

3 (اصلاحی 1386/10/04)- سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه های مسکن شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی و وزارت اطلاعات حسب تشخیص وزیر در شهرستانهای دارای فرمانداری ویژه به معاون مدیرکل ارتقاء می یابد.

تبصره - ارتقاء سطح مدیران سایر دستگاه‌ها با نظر وزیر کشور و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور انجام خواهد شد.

پرویز داودی - معاون اول رئیس‌جمهور

دریافت فایل پی‌دی‌اف