هیات وزیران در جلسه مورخ 1370/4/9 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت بازرگانی، وزارت امور اقتصادی و دارائی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گمرک ایران و به استناد بند ب ماده (2) قانون امور کمرگی مصوب 1350 تصویب نمود:
کلیه کالاهای تجاری قابل ورود به صورت بدون انتقال ارز در صورتی که قبل از ورود به کشور مجوز لازم را از وزارت بازرگانی اخذ نموده باشند مشمول محدویتهای اداری ناشی از بخشنامه شماره 15/نا/26580/11 مورخ 1368/10/19 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نمی گردند و در غیر این صورت وارد کنندگان ملزم به پرداخت (10%) ارزش کالا به صورت سود بازرگانی اضافی خواهند بود.
تبصره 1 - کالاهای موضوع بندهای (1) لغایت (5) ماده (48) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در صورت کسب مجوز وزارت بازرگانی مشمول پرداخت سود بازرگانی اضافی موضوع این تصویبنامه نیستند.
تبصره 2 - مواد اولیه و کالاهای نیم ساخته مشمول (10%) سود بازرگانی اضافی موضوع این تصویبنامه نخواهند بود.
حسن حبیبی - معاون اول رئیس جمهور