تصویب مقرراتی راجع به ایاب و ذهاب کارکنان شرکت نفط انگلیس و ایران در حوزه نفط کرمانشاهان بین ایران و عراق

مصوب 1312/04/19 هیات وزیران

هیات وزراء مطابق پیشنهاد نمره 12737 وزارت مالیه در جلسه دوشنبه 19 تیر 1312 چون عملیات شرکت نفط انگلیس و ایران در حوزه نفط کرمانشاهان مستلزم ایاب و ذهاب کارکنان آنشرکت بین ایران و عراق بوده و مقررات معموله مربوط بتذکره نیز موجب اتلاف وقت و تعویق عملیات آنها میباشد علیهذا در زمینه تصویب نامه سابق نمره 26 مورخ 6-1-1309 مقررات ذیل را تصویب نمودند:

1- متخصصین و اعضاء فنی تبعه خارجه شرکت نفط انگلیس و ایران مطابق قانون کماکان برای ورود بایران (حوزه نفط کرمانشاهان) باید دارای تذکره ملی خود که بویزای مامورین ایران رسیده باشد بوده باشند.

2- اداره نظمیه محل بر حسب معرفی کمپانی و به موجب تذکره ملی که عمال مزبوره در دست دارند کتابچه هویت مخصوصی که دارای عکس و مشخصات و اطلاعات لازمه و نمره تذکره ملی آنها باشد بآنها خواهد داد.

3- افراد مزبوره که دارای تذکره مرتب و ورقه هویت مذکور هستند بدون تحصیل ویزای ورود و خروج برای مدت یک سال از تاریخ ویزای بدوی که روی تذکره مرتب خود از مامورین ایران در خارجه گرفته‌اند میتوانند بین حوزه نفط کرمانشاهان و نفطخانه عراق ذهاب و ایاب نمایند.

4- مامورین تفتیش تذکره در نقاط سرحدی مزبوره فقط در هر ورود و خروج ورقه هویت صادره از طرف نظمیه و تذکره آنها را ملاحظه و ورقه هویت را امضا و ثبت نموده و بدون اخذ وجهی اجازه ورود و خروج خواهند داد.

دریافت فایل پی‌دی‌اف