3 /9 /77
4260 /1
اداره کل ثبت احوال استان
با توجه به گزارشات واصله در مورد مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور در خصوص تهیه استشهادیه فقدان شناسنامه و عدم امکان حضور شهود در برخی از نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران به علت بعد مسافت بدینوسیله اعلام میگردد در این قبیل موارد در صورت تایید صریح مراتب فقدان از طرف نمایندگی مربوطه نیازی به اخذ استشهادیه نبوده و تایید مذکور (به جای استشهادیه) جهت صدور المثنی شناسنامه (با رعایت سایر مقررات) کفایت دارد.
علی اکبر رحمانی
معاون وزارت کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور