انتزاع بخشهای از سبزوار و بجنورد و تشکیل شهرستانی به نام اسفراین و انتزاع شیروان از قوچان

مصوب 1339/03/24 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1339/03/24 بنا به پیشنهاد شماره 25/1953 - 39/3/10 وزارت کشور به استناد تبصره 2 ازماده 2 قانون تقسیمات کشور مورخ ششم ابانماه 1316 تصویب نمودند بخشهای اسفراین از شهرستان بجنورد جغتای و بام وصفی آباد از شهرستان سبزوار با کلیه دهات تابعه هریک از بخشهای منتزع و تشکیل شهرستان به نام اسفراین که مرکز ان میان اباد باشد داده و بخشهای تابعه ان عبارت از حومه. جغتای بام و صفی آباد و سرولایت خواهد بود و همچنین بخش طبس از شهرستانهای فردوس منتزع و تبدیل بشهرستان شده و بخشهای تابعه ان عبارت از حومه و دستگردان باشد ضمنا بخش شیروان از شهرستان قوچان منتزع و تبدیل بشهرستان شده و دارای (1) بخش به نام حومه خواهد بود و هرسه شهرستان فوق الذکر تابع استان خراسان خواهند بود

از طرف نخست وزیر - اشرف احمدی