موظف شدن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به برداشت مبالغی از حساب ذخیره ارزی و پرداخت آن جهت طرح های تملک دارایی های سرمایه ای

مصوب 1385/01/30 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1385/1/30 بنا به پیشنهاد شماره 5090/100 مورخ 1385/1/16 سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند (6) تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 کل کشور تصویب نمود:

1(اصلاحی 1385/06/15)- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است معادل ارزی مبلغ یکصد هزار و سیصد و بیست میلیارد و ششصد و هشتاد و شش میلیون (686/000/000 / 320/100) ریال از موجودی حساب ذخیره ارزی را در شش ماهه اول سال 1385 (هر دو ماه یک‌بار به نسبت برابر) به حساب خود برداشت و معادل ریالی وجوه برداشتی را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.

2- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است وجوه واریزی موضوع بند (1) این تصویبنامه را به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مندرج در پیوست شماره (1) قانون بودجه سال 1385 کل کشور بر اساس تخصیص سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی کشور به گونه‌ای که موجب کنترل نقدینگی شود، پرداخت نماید تا در قالب موافقتنامه مبادله شده با سازمان یاد‌شده به مصرف برسد.

3- استفاده از وجوه موضوع این تصویبنامه برای تامین اعتبارات هزینه‌ای و یا طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای غیر از موارد مذکور در بند (2) این تصویبنامه به طور مطلق ممنوع است.

پرویز داودی - معاون اول رئیس جمهور

دریافت فایل پی‌دی‌اف