جلسه شورای عالی شهرسازی در تاریخ 1347/9/17 برای بررسی طرح جامع عباس آباد و طرح جامع شهر تهران تشکیل گردید.
در این جلسه توضیحات کافی درباره طرح های مذکور در اختیار وزیر کشور و شهرداری پایتخت قرار گرفت و موارد زیر مورد موافقت قرار گرفت:
1- مفاد صورت جلسه مورخ 28 آبان ماه 1347 درباره چگونگی پیاده کردن طرح عباس آباد ونحوه جبران خسارت صاحبان اراضی آن منطقه.
2- اجرای طرح جامع عباس آباد و ایجاد شرکت مورد نظر برعهده شهرداری تهران خواهد بود و مدیرعامل شرکت به وسیله شهرداری و سازمان مسکن و سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح شاهنشاهی با توافق جنابان آقایان وزراء کشور، آبادانی و مسکن و شهردار تهران تعیین خواهد شد.
3- قرار شد آقای غفاری (نماینده مهندسین مشاور) ظرف ده روز آینده قسمتی از خطوط کلی طرح جامع تهران را که مربوط به اقدامات حاد و فوری شهر میباشد در اختیار شهرداری تهران قرار دهند تا شهرداری بتواند ترتیب اجرای آن را بدهد.
همچنین محدوده شهر نیز معین و اعلام شود تا از توسعه بی رویه شهر جلوگیری به عمل آید.