موظف نمودن وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرحهای بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان

مصوب 1386/12/02 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1386/12/2 که در مرکز استان هرمزگان تشکیل گردید، موافقت نمود:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همکاری استانداری هرمزگان و با رعایت مقررات قانونی نسبت به موارد ذیل اقدام نماید:

1 - مطالعه و احداث بیمارستان شصت و چهار تختخوابی رودان با اختصاص مبلغ پنج میلیارد (000/000/000/5) ریال از محل اعتبارات استانی (1386) و مبلغ شش میلیارد (000/000/000/6) ریال از محل اعتبارات نهاد ریاست جمهوری در سال 1387 و پیش بینی اعتبار مورد نیاز تکمیل در لایحه بودجه سال 1388.

2- اختصاص مبلغ بیست میلیارد (20/000/000/000) ریال جهت نوسازی و استاندارد سازی تجهیزات پزشکی بیمارستان های استان با اولویت بیمارستان شهید محمدی در سال 1387 در قالب طرح شماره 30303252.

3 - انجام مطالعات احداث بیمارستان آموزشی دویست و بیست تختخوابی بندرعباس و طی مراحل احراز شرایط سطح بندی و مراحل قانونی موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده (32) قانون برنامه چهارم توسعه و شروع عملیات اجرایی از محل اعتبارات استانی و سایر منابع و پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سال 1388. (تامین زمین و تجهیز توسط وزارت یاد شده صورت می‌گیرد و مجری احداث وزارت مسکن و شهرسازی خواهد بود.)

4- راه اندازی بخش ICU و NICU بیمارستان شریعتی بندرعباس.

5 - مطالعه و راه اندازی دانشکده داندنپزشکی طی سالهای باقی مانده برنامه چهارم توسعه در قالب طرح توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان. بدین منظور مبلغ پانزده میلیارد (15/000/000/000) ریال از اعتبارات استان طی سالهای 1387 و 1388 اختصاص خواهد یافت.

6 - احداث و تجهیز بیمارستان نود و شش تختخوابی جزیره قشم با سرمایه گذاری چهل درصد و شصت درصد به ترتیب از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی قشم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

تبصره - سهم آورده سازمان یاد شده طی سال 1386 و اوایل سال 1387 تامین خواهد شد.

7- تامین یازده واحد مسکونی جهت مسکن متخصصان و پزشکان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرهای زیر صد هزار نفر. به همین تعداد واحد مسکونی نیز توسط استانداری احداث خواهد شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان قرار خواهد گرفت.

8 - تکمیل دانشکده پزشکی، سلف سرویس و کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اختصاص مبلغ بیست میلیارد (20/000/000/000) ریال.

9 - اختصاص سه دستگاه اتوبوس و دو دستگاه ون توسط نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان.

10 - اختصاص پنج دستگاه آمبولانس جهت واحدهای بهداشتی درمانی.

11 - راه اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان شهید محمدی. بدین منظور مبلغ پنج میلیارد (5/000/000/000) ریال اعتبار توسط استان اختصاص خواهد یافت.

12- تامین متخصص برای مرکز بهداشتی درمانی در بشاگرد در سال 1387. بدین منظور مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون (1/500/000/000) ریال توسط نهاد ریاست جمهوری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان قرار خواهد گرفت.

13- توسعه بیمارستان میناب در سال 1387 با اختصاص مبلغ هفت میلیارد (7/000/000/000) ریال به نسبت مساوی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهاد ریاست جمهوری.

14- اجرای توافقات با استان مطابق با جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است و ارایه گزارش مربوط هر دو ماه یک بار به معاونت اجرایی رئیس جمهور.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور

جدول توافقات وزارت / سازمان در دور دوم سفر هیات محترم دولت به استان هرمزگان
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همکاری استانداری و با رعایت مقررات قانونی نسبت به موارد ذیل اقدام نماید:
میلیارد ریال


ردیف

شرح توافق

اعتبار

جمع

زمان اجرا

ملی

استانی

1

اختصاص مبلغ 38 میلیارد ریال جهت احداث و تکمیل 80 خانه بهداشت (جهت جایگزینی واحدهای استیجاری و رسیدن به سطح بندی) در روستاهای استان با مشارکت استان به نسبت مساوی در سالهای 1387 و 1388.

2

اختصاص مبلغ 37 میلیارد ریال جهت احداث 25 پایگاه بهداشتی در سطح استان در سالهای 1387 و 1388 با مشارکت استان به نسبت مساوی.

3

افزایش سهمیه پذیرش دانشجو برای افراد بومی هر شهرستان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در صورت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی.