پیشنهاد شماره 42756 مورخ 1325/11/30 اداره فرهنگ تهران راجع به اصلاح ماده 4 آیین نامه دبستان در مورد قبول شاگرد در جلسه 618 مورخ 1326/5/24 مطرح و به جهاتی که در پیشنهاد مزبور توضیح داده شده بود ماده مزبور به شرح ذیل اصلاح شد:
ماده چهارم اصلاحی: موقع پذیرفتن دانش آموز در دبستان از 21 تا آخر شهریور ماه خواهد بود به طوری که در اول مهر ماه هر سال دبستان باز و کلاسها دایر گردد و از اول مهر به بعد مدیران دبستان میتوانند دانشآموزان را در صورت داشتن عذر موجه با ملاحظه مدرک تحصیلی و رعایت سایر مقررات در کلاسهای مربوط بپذیرند.
اصلاح ماده 4 آیین نامه دبستان در مورد قبول شاگرد
مصوب 1325/11/30 شورای عالی فرهنگ