واگذاری حق استفاده از ساختمان (240) مجموعه سعدآباد به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

مصوب 1400/05/03 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه 1400/5/3 به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- واگذاری حق استفاده از ساختمان (240) مجموعه سعدآباد به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوع تصویب نامه های شماره 42880 /ت33996ه- مورخ 1384/8/4 و شماره 124727 /ت36249ه- مورخ 1385/10/2 منوط به تداوم استفاده از ساختمان مذکور برای موزه یادمان روسای جمهور با حفظ هویت یکپارچه آن است.

2- وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موظف است از پراکنده کردن اشیاء و هدایای موزه مذکور در سایر موزه ها و مانند آن خودداری و ترتیبات لازم برای امکان بازدید عمومی از موزه مذکور را با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط فراهم کند. همچنین اشیاء و هدایای متعلق به این یادمان که به منظور نمایش یا هر هدف دیگری به سایر اماکن دولتی منتقل شده است باید به این موزه اعاده و مسترد گردد. در هر حال اختیار اشیاء و هدایا با هدیه گیرنده (رئیس جمهور مربوط) است و هرگونه دخل و تصرف در آنها با موافقت ایشان خواهد بود.

3- هیات امنای موزه یادمان روسای جمهور موظف است ضمن نظارت دقیق بر اجرای این تصویب نامه، هر گونه اقدام خلاف آن را به رئیس جمهور گزارش کند.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور

دریافت فایل پی‌دی‌اف