هیات وزیران در جلسه 11 اسفند ماه 1326 بنا بر پیشنهاد شماره 23478 مورخ 9-12-1326 وزارت کشاورزی و در پیرو تصویبنامه شماره 23890 مورخ 29-11-1326 تصویب نمودند:
بند دوم و سوم تصویبنامه شماره 23890 مورخ 29-11-1326 به شرح زیر اصلاح میگردد:
بند اول ماده 24 آیین نامه راجع بجنگلها به شرح زیر اصلاح میشود.
ماده24 اصلاحی - درختهائیکه بدون پروانه قطع و یا بوسائلی ریشهکن یا شکسته شود در صورتی که درختها متعلق به دولت باشد باید توسط وزارت کشاورزی از طریق مزایده فروخته شود و بهای آن در مواردی که قطع درخت مشمول ماده 4 قانون راجع به جنگلها باشد تا تعیین تکلیف درختهای حاصل از جرم از طرف دادگاه در بانک ملّی ایران ودیعه گذاشته خواهد شد و پس از صدور حکم بر طبق حکم دادگاه رفتار شود و در صورتی که درخت متعلق بهاشخاص باشد باید تکلیف آن از طرف دادگاه تعیین شود.
بند دوم - در مورد درختهای قطع شده یا افتاده یا ریشه کن و یا شکسته شده که فعلاً در جنگلها موجود میباشد وزارت کشاورزی میتواند بدون رعایت مقررات ماده24 آیین نامه به شرح زیر اقدام نماید:
الف - آنمقدار از درختهای مزبور را که مصرفی جز سوخت ندارد اجازه تبدیل آنها را به هیزم و ذغال به نام مالکین جنگلها صادر نماید.
ب - آنمقدار از درختهای مزبور که قابلیت استحصال بچوب مورد پسند بازار داشته باشد اجازه استحصال و حمل به نام مالک جنگل صادر کند.
از طرف نخستوزیر