هیات وزیران در جلسه مورخه 1331/6/29 بنا به پیشنهاد شماره 1239 /16356 مورخ 7 /3 /31 وزارت کشور به استناد تبصره 2 ماده 2 قانون تقسیمات کشور تصویب نمودند:
1)- بخش سماله و کتوند تشکیل یک بخش به نام کتوند داده و شامل دهستانهای سماله - ویمچه- کتوند و مرکز آن قصبه کتوند و کماکان تابع شهرستان شوشتر خواهد بود.
2)- به جای بخش سماله بخشی به نام حومه شوشتر از محل اعتبار بخش نامبرده تشکیل و شامل دهستانهای میان آب کرائی و راهدار - کندزرلو و درخزینه و مرکز آن در دهستان درخزینه خواهد بود.
از طرف نخست وزیر - جمال ملکوتی