اتخاذ تصمیماتی به منظور معالجه ی کارکنان و کارگزاران روزمزد غیرموقت و حکمی بنگاه راه آهن

مصوب 1329/07/15 هیات وزیران

پیرو تصویبنامه شماره 15569 مورخه 16 /10 /27 هیات وزیران در جلسه 15 /7 /29 بنا به پیشنهاد شماره 21155 وزارت راه و موافقت هیات نظارت مالی بنگاه راه آهن تصویب نمودند.
کارکنان و کارگزاران روزمزد غیرموقت و حکمی بنگاه راه آهن که در مشاغل دائمی بنگاه راه آهن اشتغال دارند در صورتی که بیش از دو سال در خدمت بنگاه راه آهن بوده باشند اگر بمرض سل مبتلا شده یا میشوند با گواهی بهداری بنگاه راه آهن که لزوم استراحت و معالجه آنها محرز و تشخیص گردیده باشد حداکثر تا دو سال بآنها مرخصی استعلاجی با استفاده از آخرین حقوق بابت خدمت و کمک داده خواهد شد. پس از این مدت چنانچه احتیاج به ادامه معالجه داشته باشند مادام که معالجه آنها پایان نیافته و قادر بانجام خدمت نیستند ثلث آخرین حقوق و کمک بآنها پرداخت میشود درباره آتشکاران لکوموتیو رانندگان لکوموتیو دیگسازان جوشکاران، آهنگران اگر کسالت آنها در اثر خدمت در بنگاه راه آهن تشخیص داده شود پس از دو سال نصف آخرین حقوق و کمک پرداخت میگردد و ترتیب پرداخت موکول بر این است که هر سه ماه به سه ماه بهداری بنگاه راه آهن ادامه معالجه و استراحت مریض را گواهی نماید بدیهی است در مورد کارگران بیمه شده حقوق آنها پس از وضع پرداختهائی که از طرف شرکت بیمه به عمل خواهد آمد پرداخت میشود.

نخست وزیر

دریافت فایل پی‌دی‌اف