عطف بمراسله نمره (4573- 17 مرداد 1313) خطاب باداره مالیه قزوین راجع به طرز تحویل و احتساب عواید اشعار میدارد.
چون ادارات مالیه باید نوع عوائد را بر طبق فصول بودجه مصوبه در صورت حساب ماهیانه منظور دارند و ادارات ثبت هم گه [که] عوائد را باید یومیه تحویل نمایند نمیتوانند حق السهم صاحبان دفاتر و حق النسبی از حق الاجراء را مادامی که ماه باتمام نرسیده و حساب ها بسته نشده تشخیص دهند لذا تنها راهی که به نظر میرسد اینست که عوائد را یومیه به عنوان عایدات عمومی تحویل صندوق مالیه نموده قبض دریافت و در آخر ماه صورت جزء عوائد را از روی دفاتر و صورت حساب ها استخراج به طوری که طی متحدالمال نمره (5347- 4 مرداد 313) دستور داده شده است باداره مالیه محل ارسال دارید به طوریکه جمع صورت ارسالی تفکیک وجوه بامجموع وجوهی که در ظرف ماه تحویل گردیده است تطبیق نماید در این صورت نکاهداری [نگاهداری] مبلغی از عایدات به عنوان تعیین حق السهم و حق النسبی مورد پیدا نمی گند [نمی کند] و کلیه عواید باید طبق مقررات روزانه باداره مالیه تحویل شود.
سواد برای اطلاع ادارات ثبت ولایات در محله رسمی درج میشود.
رئیس محاسبات ثبت کل مملکتی - فضل الله صهبا