هیات وزیران در جلسه مورخ 13 /8 /59 بنا به پیشنهاد شماره 6088 مورخ 7 /8 /59 وزارت بهداری مراتب زیر را مورد تصویب قرار دادند:
1- به وزارت بهداری اجازه داده میشود در مواقع ضروری و در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی که امکان استخدام افراد متخصص و واجد شرایط میسر نگردد از وجود دانشجویان رشتههای مختلف بهداشتی و درمانی و همچنین رزیدنتهای دوره تخصصی در ساعات فراغت از تحصیل و یا تعطیل دانشگاهها به صورت خرید خدمت و به طور موقت در مشاغل مورد نیاز استفاده خدمتی نمایند.
2- با توجه به کمبود پزشک در نقاط محروم و نیازمند کشور به وزارت بهداری اجازه داده میشود در موارد اضطراری و در استانهای محروم و نیازمند به تشخیص آن وزارتخانه و با موافقت وزارت دفاع ملی از وجود پزشکان وظیفه در ساعات فراغت از خدمت نظام به طور نیمه وقت استفاده خدمتی نمایند و حقالزحمهای مناسب با تعداد ویزیت بیماران و ساعات کار آنان به صورت خرید خدمت پرداخت نمایند.
3- تعداد معدودی از پزشکان و کادر پیراپزشکی شاغل در موسسات دولتی دیگر که به علت ضرورت قبلاً در موسسات واگذاری به وزارت بهداری به صورت کشیک یا نیمه وقت بخدمت اشتغال داشته و در این تاریخ نیز اشتغال دارند اجازه داده میشود حداکثر تا آخر سال جاری بر طبق ضوابط تعیین شده از طرف وزارت بهداری بخدمت خود ادامه دهند.
نخست وزیر
محمدعلی رجائی