‌استفاده وزارت بهداری از دانشجویان رشته‌های مختلف بهداشتی و درمانی و پزشکان وظیفه

مصوب 1359/08/13 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 13 /8 /59 بنا به پیشنهاد شماره 6088 مورخ 7 /8 /59 وزارت بهداری مراتب زیر را مورد تصویب قرار دادند:

1- به وزارت بهداری اجازه داده میشود در مواقع ضروری و در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی که امکان استخدام افراد متخصص و واجد شرایط میسر نگردد از وجود دانشجویان رشته‌های مختلف بهداشتی و درمانی و همچنین رزیدنتهای دوره تخصصی در ساعات فراغت از تحصیل و یا تعطیل دانشگاهها به صورت خرید خدمت و به طور موقت در مشاغل مورد نیاز استفاده خدمتی نمایند.

2- با توجه به کمبود پزشک در نقاط محروم و نیازمند کشور به وزارت بهداری اجازه داده میشود در موارد اضطراری و در استانهای محروم و نیازمند به تشخیص آن وزارتخانه و با موافقت وزارت دفاع ملی از وجود پزشکان وظیفه در ساعات فراغت از خدمت نظام به طور نیمه وقت استفاده خدمتی نمایند و حق‌الزحمه‌ای مناسب با تعداد ویزیت بیماران و ساعات کار آنان به صورت خرید خدمت پرداخت نمایند.

3- تعداد معدودی از پزشکان و کادر پیراپزشکی شاغل در موسسات دولتی دیگر که به علت ضرورت قبلاً در موسسات واگذاری به وزارت بهداری به صورت کشیک یا نیمه وقت بخدمت اشتغال داشته و در این تاریخ نیز اشتغال دارند اجازه داده میشود حداکثر تا آخر سال جاری بر طبق ضوابط تعیین شده از طرف وزارت بهداری بخدمت خود ادامه دهند.

نخست وزیر
محمدعلی رجائی

دریافت فایل پی‌دی‌اف