شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 1359/3/14 بنا به پیشنهاد شماره 162292/53/07 مورخ 23 /2 /59 وزارت کشور و به استناد تبصره 2 ماده 2 قانون تقسیمات کشوری مصوب آبانماه 1316 تصویب نمودند:
دهستان "بایک" و روستاهای سلونج، صنوبر و پهندر از بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه منتزع و تبدیل به بخش گردد. مرکز بخش جدید در قریه "بایک" میباشد.
سید ابوالحسن بنی صدر
رئیس جمهور و رئیس شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران