هیات وزیران درجلسه مورخ 1340/12/26 بنا به پیشنهاد شماره 66123 / 1 - 1340/12/21 وزارت بهداری وموافقت شماره 24 / 28547 - 24 / 12 /40 وزارت دارائی تصویب نمودند:
وزارت بهداری مجازاست به منظور تکمیل کادربهداشتی ودرمانی بخشی از موسسات تابعه خود درشهرستانها کارمندان مورد نیازرا با رعایت ماده 4 قانون استخدام کشوری مصوب 22 اذر [آذر] ماه 1301 و مفاد قوانین مصوب 23اذر[آذر] 36 و 17خردادماه 1337 درصورت وجود اعتبارمصوب ضمن بودجه مورد عمل خود به شرح زیر:
1)- پزشک دیپلمه. دندان پزشک دیپلمه. داروسازدیپلمه. بیست نفر
2)- پرستارماما بیست نفر
3)- کتابدار بیست نفر
4)- کمک پرستار چهل نفر
5)- آشپز وکمک آشپز. رختشوی وکمک رختشوی ده نفر
جمع نودودونفر
به استناد قوانین فوق الذکر استخدام نماید. تصویبنامه دردفتر نخست وزیراست.
ازطرف نخست وزیر.