دانشآموز سال اول دبستان که در کلاس اول مردود میشود، هنگام ثبتنام مجدد دانشآموز جدید بشمار نمیآید و مشمول محدودیت سنی مذکور در ماده 36 (6-10 سال) آییننامه دبستانها نمیباشد. مگر آنکه امکان ادامه تحصیل او ازطریق شرکت در کلاسهای نهضت سواد آموزی در محل فراهم باشد.
موضوع نحوه ادامه تحصیل دانشآموزانی که با حداکثر سن 10 سال تمام در کلاس اوّل دبستان ثبتنام نموده و مردود میشوند در سیصد و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 1362/3/4 به تصویب رسید. صحیح است به مورد اجرا گذارده شود.
سید علیاکبر پرورش
وزیر آموزش و پرورش دولت جمهوری اسلامی ایران