ماده واحده))
الف. دولت مجاز است سندی را که حاکی از پذیرفتن اساسنامه موسسه بین المللی توسعه و قبول عضویت دولت شاهنشاهی در موسسه مزبور باشد امضا نموده و ببانک بین المللی ترمیم و توسعه که تشکیل دهنده موسسه نامبرده میباشد تسلیم نماید.
ب - رابط بین دولت شاهنشاهی و موسسه فوق الذکر بانک ملی ایران خواهد بود.
ج - سهمیه کشور شاهنشاهی در سرمایه موسسه بر طبق صورت ضمیمه آخر اساسنامه موسسه چهار میلیون و پانصد و چهل هزار دلار است.- قسمت نشر اسکناس بانک ملی ایران (هیات نظارت اندوخته اسکناس) مجاز است بر طبق مقررات ماده دوم اساسنامه موسسه ده درصد از کل سهمیه مزبور را که باید بطلا و یا ارز قابل تبدیل بطلا پرداخت شود از محل طلا و یا ارز پشتوانه پرداخت نموده و سند یا رسیدی را که از موسسه دریافت میکند جزو پشتوانه محسوب دارد.
همچنین قسمت نشر اسکناس بانک ملی ایران (هیات نظارت اندوخته اسکناس) مجاز است نود درصد باقیمانده سرمایه را بریال در اختیار موسسه قرارداده و سفته های دولت را که از این بابت دریافت میدارد جزو پشتوانه اسکناس محسوب دارد.
مادام که موسسه احتیاج بدریافت ریال نقد نداشته باشد دولت میتواند از این بابت سفته عندالمطالبه بموسسه تسلیم کند.
چنانچه در آینده طلا و ارز و یا ریال های پرداخت شده مسترد گردد عیناً بقسمت نشر اسکناس بانک ملی ایران تحویل خواهد گردید.
قانون فوق که مشتمل بر ماده واحده و اساسنامه ضمیمه است در جلسه سه شنبه دهم خرداد ماه یکهزار و سیصد و سی و نه به تصویب مجلسشورای ملی رسید.
رئیس مجلس شورای ملی - رضا حکمت
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز شنبه بیست و یکم خرداد ماه هزار و سیصد و سی و نه شمسی با متن اساسنامه به تصویب مجلس سنا رسیده است.
رئیس مجلس سنا - محسن صدر