هیات وزیران در جلسه 1399/7/16 به پیشنهاد شماره 227412 مورخ 1398/11/19 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
1- کلیه مشترکین صنعتی برق با قدرت بالای (5) مگاوات موظفند برق (انرژی الکتریکی) مورد نیاز را از طریق قراردادهای دوجانبه و یا سایر روش های متداول در بورس انرژی تامین نمایند.
2- وزارت نیرو و شرکت بورس انرژی ایران موظفند زیرساخت های لازم را برای تامین برق سایر مشترکین (از جمله مشترکین تجاری بالای (5) مگاوات) از طریق قراردادهای دوجانبه یا روش های متداول بورس انرژی فراهم نمایند، به گونه ای که بر اساس یک برنامه زمان بندی شده، طی دو سال آینده تمام مشترکین بالای (1) مگاوات مشمول بند (1) این تصویب نامه شوند.
تبصره - ضوابط اجرایی این بند توسط وزارت نیرو و با همکاری شرکت بورس انرژی ایران، ظرف شش ماه تدوین و ابلاغ خواهد شد.
3- در مواردی که تامین برق مصارف مازاد بر الگوی مصرف (به تشخیص وزارت نیرو) از مصارف کمتر از الگو قابل تفکیک باشد، مصرف مازاد بر الگو از طریق ساز و کار موضوع بند (1) این تصویب نامه تامین خواهد شد.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور