شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در یازدهمین جلسه خود در سال جاری در تاریخ 1384/8/9، موضوع احداث خط لوله انتقال فرآورد ه های نفتی (خط لوله اقماری ری- کن) براساس بند 4-4 مصوبه سال 1370 طرح جامع تهران مبنی بر انتقال مخازن را مورد بررسی قرار داد و مقرر نمود وزارت نفت برمبنای صورتجلسه تنظیمی از سوی دبیرخانه (پیوست) طی 9 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به مطالعه مکان یابی مخازن جدید و بازنگری در قسمت های اجرا نشده در طرح مسیر انتقال لوله فرآورده های نفتی باهماهنگی نهاد برنامه ریزی و تهیه کننده طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران اقدام نماید و سریعاً نسبت به احداث خط لوله جدید و ایمن به انبار کن برای انتقال فرآورده های نفتی اقدام کند. پس از احداث انبار جدید، انبار کن به محل جدید منتقل شود.
وزارت نفت مکلف گردید نسبت به انتقال مخازن فعلی طی حداکثر 5 سال پس از مرحله انتخاب محل، از محل فعلی به محل جدید اقدام نماید.
صورتجلسه موضوع احداث خط لوله انتقال فراورده های نفتی (خط لوله اقماری ری - کن)
مصوب 1384/08/09 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران