تشکیل هیاتی برای یررسی دعاوی وزارتخانه ها و موسسات وابسته علیه یکدیگر

مصوب 1357/02/11 هیات وزیران

در جلسه مورخ 2527/2/11 هیات وزیران گزارش شماره 25649 /1 مورخ 2526/12/17 وزارت دادگستری در مورد دعاوی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی علیه سایر وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی مطرح و برقرار شد.

الف - وزارتخانه ها و موسسات وابسته موظفند ظرف 15 روز دعاوی خود را علیه یکدیگر از مراجع قضایی مسترد دارند و برای بررسی دعوا هیئتی با حضور معاون اداری و مالی وزارتخانه ها یا موسسه خواهان و خوانده در محل وزارتخانه یا موسسه خواهان تشکیل شود و طرفین سعی در توافق نمایند و هرگاه بتوافق برسند از نظر دولت قطعی و لازم الاجراء خواهد بود و گرنه وزارتخانه یا موسسه خواهان مراتب را به وزیر دادگستری اعلام دارند و وزیر دادگستری یکی از همکاران قضایی خود را به هیات معرفی نموده و هر نظری که نماینده وزیر دادگستری بدهد برای هر دو موسسسه لازم الاتباع خواهد بود.

ب - هیچ وزارتخانه یا موسسه وابسته نمیتواند به عنوان خواهان به دادگستری مراجعه نماید مگر با موافقت قبلی شخص وزیر باعتبار اینکه حقی از دولت تضییع شده است.

پ - وزارتخانه ها و موسسات وابسته که خوانده قرار میگیرند هنگامی که دعوا بمرحله تبادل لوایح میرسد باید مراتب را به نظر وزیر برسانند تا در صورتی که مقتضی تشخیص داده شد از ادامه دعوا جلوگیری شود. خواهشمند است مراتب را به موسسات وابسته ابلاغ فرمایند.

وزیر مشاور در امور اجرایی
محمود کاشفی

دریافت فایل پی‌دی‌اف