سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اعلام کرده است:
«بعضاً مشاهده میشود که قضات محترم محاکم، کودکان بالای 2 سال همراه متهمان دستگیر شده را پس از صدور قرار بهمراه زندانی، به زندان معرفی، و زندان ناچار به پذیرش و نگهداری از آنها میباشد که با توجه به شرایط سنی این گونه کودکان و ساختار روحی و روانی آنان و آثار سوء نگهداری این نوباوگان در محیط زندان، آسیبهای جبران ناپذیری به آنان وارد میگردد.
نظر به اهمیت موضوع و پیشگیری از مشکلات مزبور خواسته اند "تا قبل از معرفی این گونه متهمین به زندانها نسبت به معرفی فرزندان بالای 2 سال به مراکز مجهزی که بدین منظور، از سوی سازمان بهزیستی، فراهم گردیده" است، اقدام گردد. مراتب با توجه به تبصره 2 ماده 77 آییننامه قانونی و مقررات اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، جهت اطلاع قضات محترم اعلام میگردد.
سید محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه