1 - در اجرای بند (19) سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر "شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن" و بند (2 - 4) بسته "ارتقاء توان تولید ملی" مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نظر به طراحی، پیاده سازی و راه اندازی "سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی" در وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تجمیع، یکپارچه سازی و نگهداری اطلاعات بنگاه های اقتصادی فعال زیر نظر دولت و مدیران آنها، مقتضی است کلیه شرکت های دولتی مشمول ماده (4) قانون محاسبات عمومی کشور و ماده (4) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین موسسات انتفاعی وابسته به دولت، ضمن معرفی نماینده تام الاختیار خود به دفتر امور شرکت های دولتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات خود را در این سامانه تکمیل و بارگذاری کنند.
2 - وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی و شرکت های مادرتخصصی نیز موظفند در خصوص شرکت های زیرمجموعه خود اقدامات لازم را انجام دهند.
3 - وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است امکانات مورد نیاز به منظور دسترسی به سامانه مزبور را فراهم نموده و گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی یاد شده موضوع این بخشنامه را در مقاطع زمانی شش ماهه به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال کند.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور