ماده 124 آیین‌نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری

هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض داشته باشد باید ظرف مهلت 30 روز از تاریخ انتشار آگهی موضوع ماده 120 این آیین ‌نامه اعتراض خود را در دو نسخه مبنی بر عدم رعایت مفاد بندهای (الف) و (ب) ماده30 و ماده 32 قانون به مرجع ثبت تسلیم نماید.
پس از ثبت اعتراض نامه، نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول به معترض مسترد می ‌گردد. اعتراض نامه باید همراه با دلایل و مدارک استنادی و رسید پرداخت هزینه رسیدگی به اعتراض باشد. چنانچه پس از بررسی اعتراض ‌نامه و مدارک استنادی، تکمیل مدارک منضم به اعتراض‌ نامه ضرورت داشته باشد، مرجع ثبت با تعیین موارد، کتبا از متقاضی می ‌خواهد که ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ نسبت به رفع نواقص اقدام نماید. در غیر این صورت، اعتراض ‌نامه کان لم یکن تلقی خواهد شد.
تبصره - مهلت‌ رفع نقص برای اشخاص مقیم خارج از کشور 60 روز می ‌باشد.