هیات وزیران در جلسه مورخ 1388/10/2 که در مرکز استان فارس تشکیل شد، موافقت نمود:
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همکاری استانداری و با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به اجرای تصمیمات زیر اقدام نماید:
1- اختصاص مبلغ بیست میلیارد (000/000/000/20) ریال برای نوسازی تجهیزات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی استان طی سالهای 1389 تا 1390 با مشارکت مساوی استان.
2- تامین اعتبار جهت احداث کتابخانه و مرکز انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سالهای 1389 تا 1391 از محل اعتبارات توسعه فضای آموزشی دانشگاه.
3- اختصاص مبلغ بیست و پنج میلیارد (000/000/000/25) ریال برای تجهیز آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی فسا و جهرم.
4- اختصاص سه میلیارد (000/000/000/3) ریال برای تجهیز خوابگاههای پسران و دختران در شهرستانهای جهرم و فسا با مشارکت استان به نسبت مساوی.
5- تامین مسکن متخصصین در شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر استان به ازاء هر (10) تخت بیمارستانی یک واحد تا سقف (30) واحد.
6- اختصاص مبلغ هشت میلیارد (000/000/000/8) ریال برای تکمیل ساختمان سلف سرویس دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا از محل اعتبارات فضای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه.
- احداث بیمارستان (10)(اصلاحی 1388/11/28) تختخوابی در شهر کره ای، دژکرد و حسن آباد.
8- تشکیل کارگروه مبارزه با سالک در استان به مسئولیت استاندار و با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی استان، اداره کل منابع طبیعی، شرکتهای آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و شهرداران (حسب مورد) به منظور کاهش درصد وقوع بیماری سالک، سالیانه به میزان بیست و پنج درصد (25%) و ارایه گزارش اقدامات انجام شده در مقاطع شش ماهه، به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور.
محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیس جمهور