لایحه قانونی راجع به نحوه بهره برداری از معادن کشور

مصوب 1359/04/22 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

ماده واحده در اجرای اصل 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد معادن طبقه اول و بعضی از معادن طبقه دوم که جزء انفال محسوب میشود دادستان کل کشور ستادی به نام ستاد بهره برداری و حفظ و مراقبت معادن کشور تشکیل میدهد و آن ستاد هر معدنیکه پروانه آن از طرف دادستانی لغو اعلام گردید آن را تحویل گرفته در حدود سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به بهره برداری معدن مینماید و درآمد حاصل از آن پس از کسر هزینه های متعلقه از طریق بودجه دولتی صرف عمران و رفاه منطقه میشود.

تبصره - آیین نامه مربوط پس از تهیه به تصویب شورای عالی قضایی باید برسد.

شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

دریافت فایل پی‌دی‌اف