شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 25 /12 /58 بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی تصویب نمودند:
ماده 1- ورود اتومبیل وانت به کشور تنها در موارد زیر مجاز میباشد:
الف- وانت روباز مشروط بر اینکه اطاق راننده و اطاق بار به صورت دو محفظه جداگانه باشد.
ب- وانت مسقف- مشروط بر اینکه اولاً اطاق بار و اطاق راننده کاملاً به صورت دو محفظه مجزی بوده و اطاق بار دارای سقفی از فلز یا مصالحی از نوع مواد غیرفلزی سخت باشد (در صورت یکسره بودن اطاق بار و اطاق راننده باید بوسیله دیوارهای از یکدیگر جدا و به صورت دو محفظه کاملاً مجزی ساخته شده باشد و هر گونه میله یا توری و حفاظهائی از این قبیل که به عنوان دیواره به کار رفته باشد دلیل مجزی بودن نیست) و ثانیاً طرفین اطاق بار بدون شیشه بوده و جاسازی برای نصب شیشه نداشته باشد همچنین سمت چپ اطاق بار فاقد درب تخلیه و بارگیری باشد.
ماده 2- هر وسیله نقلیه موتوری از نوع اتومبیلهای مذکور که شرایط و مشخصات فوق را نداشته باشد جزو اتومبیلهای سواری استیشن محسوب و تابع مقررات مربوط بآن خواهد بود.
ماده 3- صدور پروانه ساخت برای وانتهای تولیدی داخل کشور اعم از رو باز و سقف نیز مشروط بر احراز شرایط مذکور در ماده 1 فوق میباشد.
ماده 4- نصب پلاک عمومی (کرایه) روی و انتهای مسقف ممنوع میباشد.
ماده 5- نماینده اداره کل مالیاتهای غیرمستقیم وزارت امور اقتصادی و دارائی در تهران و نمایندگان ادارات امور اقتصادی و دارائی در شهرستانها در امر ترخیص وانتهای وارداتی نظارت خواهند داشت.
ماده 6- وانتهائیکه قبل از تصویب این قانون از گمرک با انجام تشریفات کامل گمرکی اظهار و مرخص شده است و هنوز شماره گذاری نگردیده مشمول مقررات فوق نخواهد بود.
ماده 7- وزارتخانههای امور اقتصادی و دارائی، صنایع و معادن، بازرگانی و اداره راهنمائی مامور اجرای این مقررات میباشند.
سید ابوالحسن بنی صدر
رئیس جمهور و رئیس شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران