هیات وزیران در جلسه مورخ 8 / 6 / 46 بنا به پیشنهاد شماره 31046 - 26 / 5 / 46 وزارت دارایی با توجه به تصویبنامه شماره 12293 / 6 مورخ 8 / 8 / 42 و به استناد تبصره 2 قانون تاسیس سازمان بنادر وکشتیرانی تصویب نمودند:
1) سازمان بنادر وکشتیرانی مجاز است مقدار شصت هزار متر مربع از اراضی ساحلی و زیر آب دریا همچنین بقایای تاسیسات قبلی (پایه های اسکله ها) واقع در خور زنگی بندر شاهپور را برای ایجاد تاسیسات مناسب بندری بر طبق نقشه پیوست به منظور تسریع در تخلیه و حمل آهن آلات مربوط به طرح شاه لوله گاز ایران در اختیار شرکت ملی نفت ایران بگذارد.
2) شرکت ملی نفت به جای پرداخت نرخ بهره برداری از تاسیسات پس از خاتمه عملیات مربوط به احداث خط شاه لوله گاز از محوطه و تاسیسات بندری را که به وجود خواهد آورد مجانا به سازمان بنادر و کشتیرانی تحویل دهد.