هیات وزیران دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 58/5/6 بنا به پیشنهاد مورخ 58/2/14 وزارت بهداری و بهزیستی تصویب نمودند.
با توجه بوضع خاص جغرافیائی و کمبود داوطلب استخدام پزشک در شهرستانهای تابعه استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام، کهکلیویه و بویراحمد، بوشهر، بندرعباس، کردستان، پزشکانی که به طور رسمی برابر مقررات مربوطه برای هریک از شهرستانهای تابعه استانهای مزبور بخدمت سازمانهای منطقهای بهداری و بهزیستی استانها استخدام میشوند و یا اشتغال دارند در صورتی که به طور تمام وقت در خدمت بوده و از مطب شخصی استفاده ننمایند از تاریخ اول خردادماه 1358 مبلغی حداکثر تا معادل حقوق و فوقالعاده شغل دریافتی به عنوان حق محرومیت از مطب به آنان پرداخت شود.
تصویب نامه راجع بپرداخت حق محرومیت از مطب به پزشکان برخی از سازمانهای منطقه ای بهداری و بهزیستی
مصوب 1358/05/06 هیات وزیران