آیین نامه استفاده از آرم جمهوری اسلامی ایران

مصوب 1367/02/07 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1367/2/7 بنا به پیشنهاد شماره 846/15 مورخ 1366/3/31 کمیسیون فرهنگی هیات دولت، آییننامه استفاده از آرم‌جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر تصویب نمودند.

1 - نظر به وجوب احترام به آرم جمهوری اسلامی ایران که بر اساس نظر امام امت مدظله‌العالی لفظ جلاله میباشد استفاده از آرم مزبور صرفاً در پرچم جمهوری اسلامی ایران، تابلوهای وزارتخانه‌ها، سازمانها و مراکز و نیز سربرگ اسناد رسمی، احکام و مکاتبات رسمی ادارات و گواهینامه‌ها و موارد‌مشابه مجاز میباشد.

2 - استفاده از آرم مزبور در اوراق یادداشتهای غیر رسمی و پاکتها و موارد مشابه مجاز نبوده و دستگاهها موظفند از کاغذهای بدون آرم برای یادداشت و‌پیش‌نویس و موارد مشابه استفاده نمایند.

3 (منسوخ 1394/01/30)- شورای ارزشیابی و تعیین علائم موسسات نهادها و مراکز دولتی موضوع بخشنامه 3456 مورخ 8/2/66 باید ترتیبی اتخاذ نماید که در علائم اختصاصی مورد استفاده مراکز دولتی آرم جمهوری اسلامی ایران و آیات قرآن حتی الامکان استفاده نشود.

نخست وزیر - میر حسین موسوی