1- به منظور تامین احتیاجات فنی و اداری شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای عامل و سایر تاسیسات صنعتی در سراسر کشور آموزشگاهی به نام «آموزشگاه فنی آبادان» تاسیس میگردد.
2- دوره آموزشگاه مذکور شش سال و شامل دو دوره مقدماتی و عالی خواهد بود و برنامه تحصیلات در آموزشگاه به طریقی است که دانشآموزان ضمن تحصیلات نظری که بحد لازم در نظر گرفته میشود تعلیمات عملی را نیز فرا میگیرند.
3- شرایط ورود به شرح زیر است:
الف - سن بین 15 و 18 سال
ب - داشتن گواهینامه یا کارنامه پایان تحصیلات سال سوم متوسطه
ج - پذیرفته شدن در امتحان ورودی
4- آموزشگاه باید محل سکنی برای دانشآموزان تهیه کند و نیز میتواند آنان را به طور شبانهروزی اداره نماید.
5- شرکت ملی نفت و شرکتهای عامل مجازند با کمک کالج لافایت برای مدت یک سال برنامه تحصیلات سال اول آموزشگاه را به صورت آزمایش اجرا کند و در پایان سال تحصیلی اساسنامه و برنامه کامل آموزشگاه را جهت تصویب نهایی به شورایعالی فرهنگ تقدیم نمایند.
ضمناً سه مورد ذیل را جهت استحضار اعلام میدارد.
1- وزارت فرهنگ مایل است اولیاء محترم شرکت با کمک نمایندگان کالج لافایت امکان اجرای برنامه دیگر برای ادامه تحصیل داوطلبان در دوره دوم متوسطه حرفهای مطالعه نمایند به طوریکه داوطلبان پس از گذرانیدن سه سال تحصیلی که معادل هنرستانهای صنعتی و در کادر دبیرستان باشد بتوانند به کسب و حرفهای در خارج اشتغال ورزند.
2- وزارت فرهنگ انتظار دارد برنامه آزمایشی و اساسنامه آموزشگاه عالی فنی آبادان حداکثر تا آخر خرداد 36 از طرف شرکت ملی نفت به وزارت فرهنگ تسلیم شود تا نسبت به طرح و تصویب آن در شورایعالی فرهنگ قبل از شروع سال تحصیلی 36-37 اقدام گردد.
3- جناب آقای دکتر فلاح که در امور فنی بصیرت کامل داشته و عضو شورایعالی فرهنگ نیز میباشد به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ معرفی میشوند تا در جلساتی که با حضور نمایندگان کالج لافایت و اولیاء شرکت ملی نفت تشکیل میشود شرکت نموده نظریات وزارت فرهنگ را در جلسات مشورتی مورد بحث قرار دهند.