هیات وزیران در جلسه مورخ 30 /3 /49 بنا به پیشنهاد شماره 13863 /6- 3447 /1 مورخ 27 /2 /49 وزارت کشور به استناد تبصره ماده 12 قانون نوسازی و عمران شهری آیین نامه اجرایی ماده مذکور را به شرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1- شهرداریها براساس ماده 12 قانون نوسازی و عمران شهری و ماده 13 آیین نامه ترتیب ممیزی و تشخیص و طرز وصول عوارض صورتی مشتمل بر نام مودیانیکه تا تاریخ مقرر عوارض قطعی شده خود را نپرداخته اند و شماره پلاک محل سکونت ملکی ملکی مودی و همچنین شماره اشتراک برق به تدریج ظرف دوماه بموسسات برق ارسال خواهند داشت.
ماده 2- موسسات برق پس از وصول درخواست شهرداری با توجه بتکلیف مقرر در ماده 12 قانون نوسازی به تدریج نسبت بموارد اعلام شده بررسی نموده پس از انطباق آنها با پرونده های مشترکین و احراز سکونت مالک در محل اخطار دوماهه ای برای مودی خواهند فرستاد.
تبصره 1- در صورتی که موارد اعلام شده از طرف شهرداری با سوابق و وضع موجود مغایرت داشته باشد موسسات برق مراتب را ظرف یک هفته از تاریخ تشخیص این امر بشهرداری اعلام خواهند نمود.
تبصره 2- در اخطاریه های صادره که بضمیمه اولین برگ تشخیص مصرف برق برای مشترک ارسال میشود تاریخ قطع انشعاب برق با رعایت مهلت دوماهه مقرر در قانون تعیین خواهد شد.
تبصره 3- هرگاه از طرف مودی برگ مفاصا حساب شهرداری تا تاریخ پایان مهلت ارائه داده نشود موسسات برق نسبت به قطع آن در موعد مقرر مذکور د راخطاریه اقدام خواهند نمود.
ماده 3- برای تامین هزینه های مربوط باقدامات موضوع ماده 2 و تبصره های ذیل آن شهرداری همراه با ارسال صورت مودیان چکی معادل تعداد مشترکین مندرج در صورت ارسالی بازاء هر مشترک 75 ریال مقطوعاً از محل اعتبار تبصره 5 ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری صادر و به موسسات برق ارسال خواهد داشت.
ماده 4- در صورتی که مودی ظرف یک ماه از تاریخ قطع برق بدهی خود را نپردازد نسبت بقطع گاز اقدام خواهد شد.
ماده 5- نحوه قطع گاز و هزینه قطع و وصل آن در سراسر کشور پس از تکمیل شبکه گازرسانی در تهران مورد بررسی وزارت کشور و شرکت ملی گاز ایران واقع و نتیجه بررسی برای تصویب بهیات وزیران پیشنهاد خواهد شد.
ماده 6- موسسات برق و گاز صورت مشترکین جدید برق و گازداخل در محدوده قانونی شهر با ذکر نام مالک و شماره پلاک و محل وقوع ملک و شماره اشتراک بشهرداری خواهند فرستاد.
وزیر مشاور - محمود کشفیان