هیات وزیران در جلسه مورخ 1342/4/10 بنا به پیشنهاد شماره 3740- 9 /4 /42 وزارت فرهنگ و موافقتنامه شماره 24 /5045- 3 /4 /42 وزارت دارائی مراتب زیر را تصویب نمودند
ماده 1- به منظور تسریع و تسهیل در امر تربیت و تعلیم مهندسان عملی کلیه امور علمی.فنی.مالی استخدامی و اداری دانشکده صنعتی تحت نظر هیئتی به نام (هیات امنای دانشکده صنعتی) اداره خواهد شد.
ماده 2- هیات امنا را (به استثنای نماینده وزارت دارائی که از طرف وزیر دارائی انتخاب میشود)- وزیر فرهنگ برای مدت 4 سال به شرح زیر انتخاب و منصوب مینماید.
الف- رئیس دانشکده صنعتی
ب- از هر یک از رشتههای الکتریسته- ساختمان- شیمی- نفت- نساجی- مکانیک- قندسازی یکنفر مهندس عالیرتبه
ج- نماینده تامالاختیار وزیر فرهنگ
د- نماینده تامالاختیار وزیر دارائی
ه-- نماینده وزارت اقتصاد (قسمت صنایع)
ماده 3- پس از مدت دو سال اول 6 نفر از اعضاء هیات به استثنای رئیس دانشکده صنعتی به حکم قرعه برکنار شده ششنفر دیگر به ترتیب مقرر در ماده 2 به جای آنها انتخاب میشوند.
ماده 4- تجدید انتخاب امنا برای دوره یا دورههای بعد ممکن خواهد بود.
ماده 5- برای حسن جریان امور دانشکده صنعتی وزارت فرهنگ همه ساله اعتباری متناسب با احتیاجات دانشکده مزبور تحت عنوان خاص در حدود اعتبار بودجه مورد عمل آن وزارتخانه ضمن بودجه سالانه خود منظور نموده پس از تصویب بودجه به عنوان کمک اختصاصی در اختیار دانشکده صنعتی قرار خواهد داد تا با پیشنهاد رئیس دانشکده و تصویب هیات امناء بمصارف دانشکده برسد مادام که بودجه هر سال به تصویب نرسیده اقساط مقرر به میزان کمک اختصاص سال پیش به طور علیالحساب پرداخت و پس از تصویب بودجه واریز خواهد شد.
ماده 6- برای اینکه دانشکده صنعتی به تدریج با سرمایه ملی اداره شود هر سال از محصلین متمکن شهریه اخذ خواهد شد و پس از گذشتن چهار سال (یک دوره تحصیلی) کمک اختصاص پرداختی وزارت فرهنگ در حدود شهریه دریافتی تقلیل خواهد یافت.
وجوه حاصله از شهریه و دیگر درآمدهای حاصل از موسسات کارگاهها- آزمایشگاهها هدایای اشخاص و موسسات صنعتی در حساب مخصوصی نگهداری شده با پیشنهاد رئیس دانشکده صنعتی و تصویب هیات امناء بمصرف هزینههای دانشکده خواهد رسید.
وزارت فرهنگ مکلف است پس از گشایش مجلسین لایحه تحصیل مجوز این تصویبنامه را تقدیم نماید.