هیات وزیران به استناد تبصره 2 از ماده 2 قانون تقسیمات کشور و بر حسب پیشنهاد شماره 10962 وزارت کشور در جلسه 11 فروردین ماه 1327 تصویب نمودند که قصبه تجریش و شمیرانات از بخش کن منتزع و تبدیل به بخش (به نام بخش شمیرانات گردیده) و مرکز آن قصبه تجریش قرار داده شود.
از طرف نخست وزیر