امتحان مجدد از دانش آموزان دوره های راهنمائی تحصیلی و متوسطه

مصوب 1369/07/02 شورای عالی آموزش و پرورش

نظر به اینکه ممکن است عده ای از دانش آموزان، در دوره های راهنمائی تحصیلی و متوسطه (پایه های اول، دوم و سوم) به علت عدم آگاهی کافی از مفاد ماده 18 آیین نامه های جدید امتحانات در شهریور ماه 69 مردود شده باشند، لذا شورای عالی آموزش و پرورش موافقت می نماید:
استثنائاً آن عده از دانش آموزان دوره راهنماییتحصیلی و پایه های اول و دوم و سوم متوسطهکه در یک یا دو ماده درسی در شهریور ماه نمره کمتر از 7 اخذ نموده‌اند اما سایر شرایط استفاده از مفاد ماده 18 آیین نامه های مربوط داشته اند می‌توانند در مهرماه 69 در امتحان مجدد به همراه غائبین موجه (موضوع ماده 26 آیین نامه های امتحانات و رای صادره در پانصدودوازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در مورد امتحان مجدد از دانش آموزان پایه های پنجم و سوم راهنمائی تحصیلی) شرکت نمایند. تاریخ دقیق این امتحان برای این قبیل دانش آموزان توسط معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تعیین خواهد شد.
بدیهی است نتیجه امتحانات این قبیل دانش آموزان برابر مفاد آییننامه امتحانات مصوب خواهد بود.

موضوع: امتحان مجدد از دانش آموزان دوره های راهنمائی تحصیلی و متوسطه و پانصدو چهاردهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 2 /7 /69 به تصویب رسید.صحیح است بمورد اجراء گذارده شود.

محمد علی نجفی
وزیر آموزش و پرورش