هیات وزیران در جلسه 8 مهر1342 بنا بر پیشنهاد شماره 14761 وزارت کشور بر طبق تبصره دوم ماده دوم قانون تقسیمات کشور مصوب 16 آبان 1316 تصویب نمودند که بخشداریهای سمیرم علیا و سمیرم سفلی مجموعا تبدیل به یک شهرستان بشود و تابع استان اصفهان باشد. بخشهای تابع این شهرستان جدید را وزارت کشور معین خواهد کرد.
از طرف نخست وزیر