هیات وزیران در جلسه 18 اسفند ماه 1326 تصویبنامه شماره 23632-27ر11ر26 را به طریق ذیل تکمیل نمودند:
1- استادان و دانشیاران دانشگاه میتوانند با رعایت شرایط ذیل علاوه بر کار اصلی و رسمی خود که تدریس است در ادارات و موسسات دولتی یا وابسته به دولت و همچنین در خود دانشگاه و یک کار دیگر نیز قبول نموده و از این بابت حقالزحمه دریافت دارند:
1- کار دیگر اگر از خود دانشگاه باشد باید با موافقت شورای دانشگاه و اگر در خارج دانشگاه باشد باید علاوه بر موافقت شورای دانشگاه با تصویب هیات وزیران باشد.
2- اشتغال به کار دیگر باید فقط در یک جا و در رشته تخصصی استاد یا دانشیار باشد در هر حال این اشتغال اعم از اینکه در دانشگاه یا در ادارات و موسسات دولتی باشد نباید بهیچوجه لطمه بهکار تدریس و مطالعه و تفحص و تتبع دانشیار یا استاد باشد.
3- حقالزحمه که بابت این کار اضافی پرداخت میشود نباید از آنچه استاد یا دانشیار برای تدریس در دانشگاه طبق قانون دریافت میدارد تجاوز نماید و حداکثر این حقالزحمه از هفت هزار ریال تجاوز نخواهد نمود.
4- استادان و دانشیارانی که قبل از صدور این تصویبنامه بکارهائی غیر از تدریس در دانشگاه اشتغال داشتهاند مقرری خود را تا آخر اسفند ماه جاری طبق احکام و ابلاغاتی که در دست دارند دریافت خواهند کرد و از اول فروردین 1327 مشمول مقررات این تصویبنامه خواهند بود.
از طرف نخستوزیر