نحوه صدور مجدد کالاهای وارداتی از خارج کشور به جزیره کیش

مصوب 1368/04/10 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1368/04/10 با توجه به درخواست سازمان عمران کیش و تائید وزارت بازرگانی و نظریه بانک مرکزی جمهوری اسلامی و مرکز‌توسعه صادرات ایران و با عنایت به لایحه قانونی مصوب 50/12/18 شورای انقلاب و قانون مقررات صادرات و واردات تصویب نمودند:

‌الف) کالاهای وارداتی از خارج کشور به جزیره کیش به صورت بدون انتقال ارز اعم از اینکه در جزیره عملیات تولیدی یا بسته بندی روی آنها انجام گرفته یا نگرفته باشد بدون تودیع پیمان ارزی و بودن انجام تشریفات مربوط به صادرات کالا قابل صدور مجدد به خارج از کشور خواهد بود.

ب) کالاهائیکه به قصد صدور مجدد از داخل کشور به جزیره مزبور ارسال میشود باید کلیه تشریفات مربوط به صدور قطعی از جمله سپردن پیمان ارزی در‌مورد آنها انجام شود کالاهای مذکور ولو اینکه عملیات آماده سازی، بسته‌بندی یا تولید روی آنها در سطح جزیره انجام شده یا نشده باشد بدون تودیع پیمان ارزی و بدون انجام مجدد تشریفات صدور به مقصد سایر کشورها میتواند از جزیره خارج شود.

ج) ترخیص کالاهای لیست اعلام شده بدون انتقال ارز توسط وزارت بازرگانی به صورت تجاری با اخذ سود بازرگانی، حقوق گمرکی و عوارض گمرکی از طریق بندر جزیره کیش بداخل کشور به نام صاحبان حرف مشاغل صنفی و صنعتی با اولویت تعاونیها - اتحادیه‌های صنفی و کارخانجات تولیدی و شرکتهای دولت آزاد میباشد. دستورالعمل بندهای مذکور در این مصوبه توسط وزارتین بازرگانی و اقتصادی و دارائی و معاون نخست وزیر در امور اجرایی تهیه و بمبادی ذیربط جهت اجرا اعلام خواهد شد.

میرحسین موسوی - نخست‌وزیر

دریافت فایل پی‌دی‌اف