جلب نظر کارشناسان و هماهنگی‌لازم برای اعزام متّهمان مبتلا به بیماری‌روانی به مراکزروان‌پزشکی‌

مصوب 1375/09/12 رئیس قوه قضائیه

به طوری که از دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی مرکز روان‌پزشکی رازی اطلاع رسیده بعضی از مسئولین محترم قضایی بدون جلب نظر کارشناس روان پزشکی (سازمان پزشکی قانونی‌) و بدون در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت کاری آن مرکز، دستور اعزام یا بستری شدن متّهمین مبتلا به بیماری‌های روانی را، حتی بدون همراهی خانواده آن بیماران به مرکز، صادر می‌نمایند که این امر مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است‌؛ لذا حسب درخواست مدیر گروه روان پزشکی به کلیه واحدهای قضایی تابعه آن استان ابلاغ فرمایید: اولاً، قبل از جلب نظر کارشناس مبتنی بر ابتلای این قبیل بیماران به امراض روانی از اعزام آنها به این مرکز خودداری فرمایند. ثانیاً، با توجه به امکانات محدود مرکز روان پزشکی رازی برای این منظور با هماهنگی که قبلاً روسای محترم دادگستری‌های استان با مسئولان ذی‌ربط به عمل خواهند آورد از امکانات سایر مراکز و سازمان‌های مشابه برای این منظور استفاده فرمایند.

محمد یزدی - رئیس قوه قضاییه