دولت موظف است از ایجاد و تقویت نشان (برند) های تجاری داخلی محصولات صنعتی و خوشه های صادراتی حمایت کند و ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است آیین نامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات را با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور با اهداف زیر تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند:
1 - افزایش رقابت پذیری کالاهای داخلی
2 - ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی
3 - ترویج تغذیه سالم
4 - جلوگیری از تجمل گرایی
5 - تشویق تولیدکنندگان، صادرکنندگان و نشان های برتر
6 - محدودسازی تبلیغ کالاهای خارجی