تدریس برنامه عربی در رشته‌های مختلف دوره متوسطه

مصوب 1359/06/16 شورای عالی آموزش و پرورش

1- برنامه عربی پیشنهادی در تمام رشته‌های متوسطه اعم از نظری، فنی و خدمات تدریس گردد (در رشته فرهنگ و ادب به علت آنکه زبان عربی به اندازه کافی تدریس می‌شود، نیازی به تدریس این برنامه نیست)

2- این برنامه در سال اول و دوم رشته اقتصادی اجتماعی به جای کتاب عربی قبلی تدریس شود.

3- این درس جزء زبان و ادبیات فارسی محسوب شده و با استفاده از ساعات آن تدریس می‌گردد و نحوه امتحان و نمره امتحانی آن تابع مقررات مربوط به زبان و ادبیات فارسی خواهد بود.

4- برنامه پیشنهادی و کتاب مربوط، به صورت آزمایشی در سال تحصیلی 60-1359 در دوره متوسطه تدریس گردد.

5- دفتر تحقیقات و برنامه‌ریزی درسی موظف است ازطریق کمیسیون خاصی ارزشیابی لازم را در این مورد به عمل آورده و نتیجه را همراه با برنامه تفصیلی درس عربی دوره متوسطه برای تصویب نهایی به شورا تسلیم نماید.

رای صادره در دویست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 1359/6/9 درباره نامه شماره 2148-4 /5 /59 دفتر تحقیقات و برنامه‌ریزی درسی و صورتجلسه ضمیمه آن موضوع نحوه ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان آموزشگاههای نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، ژاندارمری و شهربانی جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های مختلف بهیاری و پرستاری.

ایرج شگرف نخعی
سرپرست آموزش و پرورش دولت جمهوری اسلامی ایران