لایحه قانونی راجع به لغو مالکیت اراضی موات واقع بین محدوده بیست و پنج ساله قانونی شهر تهران و حریم استحفاظی آن

مصوب 1359/01/06 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

ماده واحده- کلیه اراضی و اقع بین محدوده بیست و پنج ساله قانونی شهر تهران و حریم استحفاظی طبق نقشه ضمیمه که به صورت موات معطل مانده و در آن عمران و آبادانی به عمل نیامده است مالکیت اشخاص نسبت به آنها طبق مفاد قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری و از تاریخ ابلاغ آن لغو میگردد.

تبصره 1 (اصلاحی 1390/03/31)- آن قسمت از اراضی که طبق تشخیص کمیسیون منتخب از نمایندگان وزارت کشاورزی و عمران روستائی و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران به صورت مزروعی و یا باغ بوده و در مهرماه سال 58 در آنها کشت و درختکاری شده زمین کشاورزی تشخیص و صاحب یا صاحبان آن میتوانند به کار کشاورزی با پرو انه صادره از و زارت کشاورزی و عمران روستائی ادامه دهند.

تبصره 2 - ترتیب عمران و استفاده و تبدیل اراضی موات مندرج در این قانون به صورت منطقه سبز طبق برنامه ایست که توسط شهرداری تهران با مشارکت و زارت کشاورزی و عمران روستائی انجام خواهد شد.

تبصره 3 (اصلاحی 1390/03/31)- اشخاصیکه مبادرت به فرو ش یا تصرف اراضی موات موضوع قانون را بنمایند یا در آن ایجاد بنا یا سایر تصرفات بنمایند یا اشخاص دیگر را متصرف این اراضی نمایند علاو ه بر محکومیت به پرداخت دو برابر مبالغی که بابت فروش یا به تصرف دادن این اراضی عایدشان شده است به صندو ق دو لت، به مجازات مقرر در ماده 238 قانون مجازات عمومی نیز محکوم خواهند شد.
شکایت هریک از و زارتخانه های کشاو رزی و عمران روستائی و راه و شهرسازی یا شهرداری تهران برای تعقیب این قبیل اشخاص کافی میباشد.

شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران