نحوه رسیدگی به شکایات مزایدهگران به شرح زیر است:
الف - چنانچه هر یک از مزایدهگران نسبت به عدم رعایت مفاد این آییننامه اعتراض داشته باشند، میتوانند ظرف هفت روز کاری پس از اعلام نتایج اولیه مزایده، به بالاترین مقام دستگاه مزایدهگزار شکایت کنند.
ب - مزایدهگزار موظف است ظرف هفت روز کاری از تاریخ دریافت شکایت، رسیدگیهای لازم را به عمل آورده و در صورت وارد دانستن اعتراض، به موضوع رسیدگی و در صورتی که شکایت را وارد نداند، ظرف مهلت تعیین شده پاسخ لازم را به شاکی اعلام کند.
پ - رسیدگی به شکایات مزایدهگران، مانع از ادامه فرایند مزایده نخواهد شد.
ت - دستگاه مزایدهگزار موظف است در صورت لغو مزایده، تضمین برنده مزایده و سایر مزایدهگران را به جز بند (پ) ماده (77) این آییننامه عودت دهد.