اجازه برقراری مجدد روابط سیاسی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت انگلستان

مصوب 1332/09/11 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ چهارشنبه یازدهم آذرماه 1332 تصویب نمودند که روابط سیاسی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت علیاحضرت انگلستان مجددا ً برقرار شود و متن اعلامیه مشترک که پیوست است روز شنبه 14 / آذرماه 1332 (دوساعت بعد ازظهر بوقت تهران) در تهران و لندن منتشر گردد
هیات وزیران بجناب آقای وزیر امورخارجه اجازه میدهند که برای انجام این مقصود متن ابلاغیه مزبور را بوزیر مختار سویس در تهران تسلیم نمایند که بوزیر امورخارجه انگلستان ابلاغ شود

دولت شاهنشاهی ایران و دولت علیا حضرت ملکه انگلستان اینک تصمیم گرفته اند که روابط سیاسی را برقرار سازند و بزودی هر یک سفیر کبیر خود را به کشور دیگری اعزام دارند سپس در نزدیکترین موقعی که مورد موافقت طرفین باشد در باب حل اختلاف مربوط بنفت که اخیراً موجب تیرگی روابط بین آنها شده بود شروع بمذاکره نمایند و باین طریق دولتی دیرینه خود را برقرار و تحکیم نمایند
دولتین اطمینان دارند که با حسن نیت براه حل میتوان رسید که آمال و آرزوهای ملی مردم ایران در خصوص منابع طبیعی کشورشان ملحوظ وشرافت و مصالح ومنافع طرفین براساس عدل و انصاف تامین شود باین طریق امیدواری حاصل است که برفاه و سعادتمندی دولت و صلح وهمکاری بین المللی کمک واقعی بشود.

دریافت فایل پی‌دی‌اف