هیات وزیران در جلسه مورخ 1376/2/31 به استناد قسمت اخیر تبصره (4) ماده (1) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب 1370 - و ماده (188) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - مصوب 1370 - و ماده (170) قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1366 - و ماده (181) قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1374 - تصویب نمود:
با توجه به افزایش ضریب ریالی از (140) ریال به (160) ریال، از تاریخ 1376/1/1 حقوق بازنشستگی و وظیفه کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب 1370 - و قوانین نیروهای مسلح که تا پایان سال 1375 برقرار شده است، بیست درصد (20 %) افزایش می یابد.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی